אבי מרציאנו, אביה של התצפיתנית שנרצחה בשבי, נועה מרציאנו ז"ל התייחס לידיעות על חיסולו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר:"שנה אחרי שחיבקתי את נועה בפעם האחרונה, המפלצת, זו שלקחה לי אותה, שדם כל הבנות שלנו על הידיים שלו, פגשה סוף סוף את שערי הגהינום. קצת צדק, אבל לא נחמה".

הידיעה על חיסולו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר שאחראי על הטבח האכזרי ב07.10.23 עוררה גל תגובות ובהם תגובה נרגשת של אבי מרציאנו אביה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל שנרצחה בשבי החמאס לאחר שנחטפה בעת שירותה כתצפיתנית.

"שנה אחרי שחיבקתי את נועה בפעם האחרונה, המפלצת, זו שלקחה לי אותה, שדם כל הבנות שלנו על הידיים שלו, פגשה סוף סוף את שערי הגהינום. קצת צדק, אבל לא נחמה".

"נחמה תהיה רק כאשר נעמה ,לירי, אגם, דניאלה וקרינה, החברות של הבנות שלנו, יחזרו הביתה. הן וכל יתר החטופות והחטופים שנמקים כבר למעלה משנה במנהרות בעזה. ולמרות הצדק הזה, מה שחשוב זה החיים של החטופים שלנו ולא המוות של המפלצות. אני מתפלל". הוסיף מרציאנו.

רב"ט נועה מרציאנו, ממודיעין, שירתה כתצפיתנית בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. מרציאנו ז"ל בתם הבכורה של עדי ואבי אחות ליובל, הדר ואיתי נרצחה בשבי החמאס כשהיא בגיל 191 בלבד והובאה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין.

לוחמי חטיבת ההנדסה איתרו בחודש נובמבר האחרון באזור בית החולים שיפא שבעזה את גופתה של מרציאנו. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף  כי "נועה נלקחה לתוך כותלי שיפא, שם היא נרצחה על ידי מחבלי חמאס".מפקד חטיבה 7 אל"מ אלעד צורי חשף סרטון ובו דירת המסתור בה אותרה מרציאנו וסיפר: "מבית החולים היא הוצאה עד לבית שהגענו אליו בהכוונה של שב"כ. ידענו שהיא נמצאת במרחב של הבית".

יחיא סינוואר מנהיג גארגון הטרור חמאס הוא שתכנן ויזם את המתקפה הרצחנית כלפי ישראל. ב-17 באוקטובר 2024 פרסם צה"ל שבמהלך פעילות של לוחמי צה"ל בעזה, חיסלו כוחות שריון מביסל"ח מספר מחבלים וכי לאחר בדיקות התברר כי המדובר בסינוואר שהיה היעד מספר 1 של מדינת ישראל מאז הטבח.

סינוואר שישב שנים רבות בכלא הישראלי היה מי שיזם והוביל את מתקפת הפתע על ישראל, במהלכה התבצעו בהוראתו פשעים נגד האנושות כדוגמת אונס, טבח, ביזה וחטיפת אזרחים.
אבי מרציאנו
הפוסט המרגש של אבי מרציאנו צילום מסך