צה"ל הקים אוגדה חדשה בשם "אוגדת דוד" שתורכב מכוחות מילואים ובין היתר תפעיל גדוד של תושבי מודיעין והאזור. הגדוד מיועד גם ללוחמים שבפטור. כל הפרטים בכתבה.

בימים אלה, מקים צה"ל את אוגדת דוד, שתפקידה יהיה לתת מענה באירועים מתפרצים בחירום, כלומר אירועים ביטחוניים שקורים בטווח הזמן המיידי ביישובים. האוגדה מורכבת מחטיבות וגדודים שבהם אנשי מילואים לוחמים, מפקדים וקצינים מהמערך הלוחם, שקיבלו פטור משירות מילואים (שאינו רפואי) או כאלו שעברו את הגיל לשירות מילואים, ומעוניינים לחזור לשירות.

העיר מודיעין מכבים רעות, תהיה האזור המרכזי של אחד הגדודים שיוקם, אשר יתן מענה ביטחוני לעיר וליישובים הסמוכים. כך שישנה עדיפות לגיוס של תושבי העיר, כאשר בתחילת שנת 2025, יבוצע אימון הקמה, ולוחמי הגדוד יצויידו בנשקים וציוד על מנת שיהיו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש של הקפצה ביישוב ובאזור.

הגדוד יעבוד בשעת חירום בתיאום מלא עם אגף הביטחון בעירייה ויהווה נדבך משמעותי נוסף, באבטחת העיר. בכך יהווה תוספת נכבדה וחשובה לאמצעים הטכנולוגיים הפרוסים בגדר ומשמשים את המוקד הרואה של העירייה, הכוח הצבאי הנמצא בקו התפר, כיתות הכוננות, סיירי הביטחון והשיטור העירוני.

באתר צה"'ל פרסמו את כל הפרטים למעוניינין להתנדב:

חמש חטיבות – כאשר כל חטיבה מורכבת מחמישה גדודים בפריסה ארצית ויעודה יהיה לתת מענה למגוון תרחישים בגבולות השונים ולהסיר איומים מתפרצים.

המתנדבים לאוגדה יקבלו זכויות ותגמולים של משרתי מילואים

אוגדת דוד מתכננת לפעול ככוח תגובה מהירה המשלים את מערך ההגנה הקיים. היא תאפשר לצה״ל לפעול במהירות אל מול איומים במרחבים שונים.

הכשרת הלוחמים כוללת קורס לרענון מיומנות קרב, הכשרות ייעודיות למפקדים ואימונים שוטפים, כמו כן לוחמי האוגדה יהיו מצויידים בנשק אישי ואמצעים נוספים.