רס״ם רן יעבץ נפל במהלך פעילות מבצעית בעוטף עזה ונטמן בחלקה הצבאית במודיעין, הותיר אחריו את אשתו תמר בחודש תשיעי להריונה ואת הילדים איתי נגה ואור . חברת המשפחה אילה דקל:"השבוע, ישבתי ליד תמר אשתו בטקס יום הזכרון. איתי, הבן שלו והיום רן הפך לאחד הנופלים שאנחנו צריכים לזכור".

בשורה קשה נוספת לעיר מודיעין אשר 23 מתושביה נפלו במלחמת חרבות הברזל. דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ם במילואים רן יעבץ בן 39 תושב שכונת מורשת במודיעין ז"ל נפל בתאונה מבצעית עם מרגמה שאירעה סמוך למפלסים שבעוטף עזה. ככל הנראה המדובר בפיצוץ אמצעי לחימה בשטח צבאי ליד אנדרטת "חץ שחור" והאירוע מתוחקר ע"י צה"ל.

רן יעבץ ז"ל בן 39 היה נשוי לתמר ואבא של איתי נגה ואור. הוא למד בבית הספר עירוני א' במודיעין, שירת בחטיבת הצנחנים והיה אוהד מושבע של מכבי תל אביב. הותיר אחירו זוג הורים המתגוררים בעיר וארבעה אחים. הלוויתו התקיימה ביום חמישי האחרון בחקלה הצבאית במודיעין בהשתתפות מאות ממכריו ותושבי העיר שגם הניפו את דגלי ישראל בדרך לבית העלמין.
חבריו סיפרו כי הוא התעקש להתגייס למילואים ודיבר על מחויבותו לגדוד בו שירת.

אמו יהודית יעבץ סיפרה בלוויה כי רן נולד כבר בשבוע ה35 להריונה:"ידעת כבר אז שהחיים קצרים ושיש לך הרבה מה להספיק, תודה על 39 שנים שבהם זכינו להיות ההורים שלך".

חברת המשפחה, אילה דקל כתבה לאחר הגעת הבשורה המרה:"ממש עכשיו הותר לפרסום שרן יעבץ נפל היום בפעילות מבצעית. רן הוא גם חבר טוב שלנו, גם חייל בגדוד עם יונתן וגם אבא של חבר של תבור.השבוע, ממש השבוע, ישבתי ליד תמר אשתו בטקס יום הזכרון. איתי, הבן שלו, הוביל את הטקס, תבור עמד לצידו, ויחד הם הדליקו נר לזכר הנופלים. והיום, ממש היום, רן הפך לאחד הנופלים שאנחנו צריכים לזכור.תמר ישבה לידי בטקס עם בטן הריונית של חודש תשיעי שמזדקרת לפניה. היא סיפרה לי שהיא לא הסכימה שרן יכנס פנימה לעזה הפעם כדי שתוכל לקרוא לו ברגע הלידה, וניחמה אותי על זה שיונתן בפנים בלי קליטה".

"איך? איך? איך היא תקרא לו ללידה עכשיו מהמקום שאליו הוא הלך?בצהרים יונתן כתב לי שהוא בכה והתפרק אבל הוא באמצע התקפה בעזה עכשיו והוא צריך לאסוף את עצמו ולהמשיך בלחימה.ואני ואנחנו בבית, ופתאום צריך לספר לילדים שאבא של חבר שלהם נהרג.הפחד לופת את הלב, ואי אפשר להפסיק לחשוב על הלב הרחב של רן יעבץ שתמיד התנדב לעזור. ועל החיוך הנצחי שהיה לו על הפנים. חיוך שאבד היום לעולמים.יהי זכרו ברוך".הוסיפה דקל.

חברו ניב גיגי כתב:"רן אח שלי או כמו שכולנו קראנו לך במחלקה יעבץ שלנו לא יודע מאיפה להתחיל הכרנו במילואים במחלקת המרגמות היינו באותו צוות מתחילת הלחימה מהרגע הראשון התחברתי אלייך כאילו הכרנו מאז ומתמיד איש צנוע מנהיג מלידה האבא של מחלקת המרגמות מלח הארץ ידעת להיות הבן אדם עם החוש הומור הכי גדול ועם זאת האיש הכי מטורף ומקצועי ובעל נסיון שיצא לי להכיר ברגע ששמעתי על נפילתך לא הפסיקו לרוץ לי פלאשבקים בראש על קפה וסגריה שהיינו יושבים 4-5 פעם ביום שמירות ארוכות ושיחות נפש אל תוך הלילה עם כמה כאפות שהיית נותן לי שלא ארדם ותמיד היית אומר לי אין לב רגיש כמו שלך".

"לא אשכח שהכרת לי את הילדים המהממים שלך וכמה דיברת עליהם ועל אישתך בהערצה ובכבוד על החינוך שאתה נותן לילדך ועל הנסיך הקטן שעומד להיוולד בקרוב היית לי דמות אח גדול ומורה דרך בדברים הקטנים של החיים אוהב אותך ותמיד תשאר בליבי ובלב מחלקת המרגמות בלעדייך זה לא יהיה אותו הדבר בטוח שאתה יושב בגן עדן ומחייך אלינו מלמעלה עם הצחוק הכובש שלך".

רן יעבץ
רן יעבץ ז"ל צילום באדיבות דוברות העירייה