צליאקים במודיעין? יש מענים!. בהובלת סגן ומ"מ ראש העיר, עמיעד טאוב יוצא לדרך פרויקט עירוני מיוחד בהובלת אגף שירותים חברתיים בעיריית מודיעין, להעלאת המודעות בקהילה לצליאק.
בימים אלה, יוצא לדרך פרויקט עירוני מיוחד בהובלת אגף שירותים חברתיים בעיריית מודיעין, להעלאת המודעות בקהילה לצליאק.

במסגרת הפרויקט, יופק לראשונה בעיר ספר מתכונים ללא גלוטן המיועד עבור תושבים צליאקים במודיעין , בו יככבו עשרות מתכונים של תושבות ותושבי העיר והוא מיועד עבור תושבים צליאקים במודיעין שייבחרו על ידי ועדה מקצועית.

צליאק הינה אי-סבילות קבועה לגלוטן המצוי בדגנים, כמו למשל – חיטה, שעורה, שיפון וכו'. צליאק מכונה גם "מחלת אלף הפנים" בשל מגוון התסמינים הרחב שעלול להתלוות אליה, השונים בסוגם ובחומרתם. הטיפול בצליאק הוא תזונה נטולת גלוטן במהלך כל החיים.

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גדולה בשיעור הילדים המאובחנים בצליאק. העירייה נרתמת להעלאת המודעות לנושא ולהבטחת סביבה בטוחה למאובחני הצליאק תושבי העיר זאת באמצעות שלל פעילויות הכוללות, בין היתר, סדנאות לילדים, הפנינג להעלאת מודעות, הרצאות מקצועיות וחווייתיות, פרסומים להעלאת המודעות ועוד.יצויין כי בחודשים הקרובים תצא לאור חוברת להסברה והעלאת מודעות שהפיק האגף לשירותים חברתיים.

על מנת להיכנס לתחרות להשתתפות בחוברת המתכונים, ניתן לשלוח מתכון אהוב – ללא גלוטן כמובן, ותמונה של המאכל לכתובת המייל lizi_a@modiin.muni.il עד לתאריך 15.9.24. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון : 073-2326329.

את הפרויקט מובילה ליזי אזולאי והוא מבוצע בשיתוף עם מחלקת הבריאות באגף לשירותים חברתיים.

בחודש פברואר 23 העביר סגן ומ"מ ראש העיר, עמיעד טאוב הצעה לסדר בשיתוף עם נציגות ההורים לילדי צליאק לפיתוח מענים  לילדים אלרגיים ולילדים הרגישים לגלוטן (צליאק).

בחודש ספטמבר האחרון יזם טאוב הפנינג ללא גלוטן בהנחיית ליזי אזולאי עבור תושבים צליאקים במודיעין שכלל הרצאה של רותם אבני נעים מאמנת ומגשרת ליחסים במשפחה ובה מידע נרחב, טיפים וכלים להתמודדות היומיומית לצד מפגש עם הדיאטנית המוסמכת יעל סייג שופן ודוכני מזון שסיפק פינוקיצ'ן ללא גלוטן עד הבית.

עמיעד טאוב, סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: "הפרויקט והראייה של התושבים המתמודדים עם צליאק בפרט ועם רגישות למזון ככלל מהווה הזדמנות להביא לידי ביטוי ערכים של קבלת האחר, עזרה לזולת, התחשבות ואחריות סביבתית. זה כוחה של קהילה. אני מודה לכל השותפים ובעיקר לליזי אזולאי על הפקת הפרויקט החשוב".
צליאק
דוכנים ללא גלוטן בהפנינג צילום חדשות מודיעין
ליזי אזולאי
ליזי אזולאי מנחת הכנס צילום חדשות מודיעין
ללא גלוטן
מימין ליזי אזולאי עמיעד טאוב ורותם אבני בכנס צילום חדשות מודיעין